Boek reviews

Master your mindset

Leef je mooiste leven! is het levensmotto van Michael Pilarczyk, de schrijver van het boek 'Master your mindset'. Op de website michaelpilarczyk.nl kan je meer te weten komen over Michael, zijn vrouw Cindy en al hun mooie werk. Er zijn boeken, er is een podcast, theatertour en een academy. Michael zoekt naar zowel succes en geld, als naar geluk en wijsheid. Alles wat hij weet deelt hij met jou. Wallace D. Wattles zei ooit: "Het allerbeste wat je kunt doen voor de wereld is het beste maken van jezelf" en Boeddha zei: "Alles wat we zijn is het gevolg van wat we hebben gedacht".

Lees meer »

Do less, Kate Northrup

'A revolutionary approach to time and energy management for ambitious women' staat er op de voorkant van het boek te lezen dat (Instagrammer) Kate Northrup in het Engels schreef. Helemaal achterin het boek vind je twee dingen: Een 'daily energy tracker'. Dit is een formulier waar je een aantal vragen beantwoord. En een 'daily renewable planner'.

Lees meer »

Freedom Unlocked, Kim De Graeve

Enkele jaren geleden, tijdens haar online opleiding bij Marie Forleo, kwam de Belgische onderneemster Kim de Graeve in contact met verschillende Hollandse onderneemsters zoals Simone Levie en Dolly Heuveling. Sinds kort is Kim's boek 'Freedom Unlocked' uit en de verkoop ging als een malle, omdat ik ontzettend houd van lezen heb ik meteen haar boek besteld. Het boek is erg zwaar (qua gewicht), maar ziet er prachtig uit en leest lekker weg. Maar hoe mooi ook de 'looks' zijn, het gaat natuurlijk om de inhoud :-)

Lees meer »

Je bent zoals je denkt

Het geloof in jezelf is je grootste kracht. In de inleiding van dit boek, geschreven door Michael Pilarczyk, spreekt hij over de mind. Ookwel de denkende of scheppende geest. Het is een instrument van de ziel en het energieveld van creatie. De ziel is de schakel tussen het goddelijke en het stoffelijke.

Lees meer »

Nooit meer te druk

Dit boek is een samenvatting van allerlei bekende en minder bekende onderzoeken. Een samenvatting van 316 bladzijden, dat dan weer wel. Het is lekker leesbaar geschreven en ik heb veel aantekeningen gemaakt, wat voor mij dan altijd een teken is dat ik het een interessant boek vond.

Lees meer »

Miracle Morning

Hal Elrod, de schrijver van dit boek, heeft heel wat diepe dalen gekend in zijn leven. Ondanks dit alles heeft hij dit mega, positieve boek geschreven en promoot hij het ook flink. Ik vind het heel inspirerend en hoop dat deze samenvatting ook jou vooruit helpt.

Lees meer »

Bestellingen bij het universum

Gids voor de kunst van het krijgen staat er op de voorkant van het boek dat Bärbel Mohr heeft geschreven. Op de achterkant lees ik: Kijk, het komt allemaal naar je toe, het leven is je goed gezind.

Lees meer »

Alles is uitvogelbaar aka everything is figureoutable

De Amerikaanse Marie Forleo is de schrijfster van dit boek. Het is een leuk boek om eens gelezen te hebben. Ik vind het niet persé een bewaarboek. Zelf heb ik het boek geleend bij de bieb en ik heb met veel plezier een samenvatting geschreven. Haar inzichten zijn zowel simpel als doeltreffend. Elk hoofdstuk sluit af met oefeningen en een verhaal uit de praktijk.

Lees meer »

Plezier met business

De originele titel van dit boek is 'joy of business' en is geschreven door Simone Milasas met Access Consciosness als uitgangspunt. Ze vertelt dat geld vreugde volgt en niet andersom, dus doe vooral wat je leuk vindt en waar jouw passie ligt, dan komt geld vanzelf jouw kant op.

Lees meer »

Being you, changing the world

Alles wat er vast uitziet, zoals een boek, maar ook jezelf is 99,999% losse ruimte. Hierdoor zijn er heel, heel veel mogelijkheden. Veel meer dan jij denkt. Laat je (vaste) overtuigingen los, zodat er ruimte komt voor nieuwe mogelijkheden. In dit boek van dr. Dain Heer vertelt hij o.a. over zijn 'clearing statement'. Dit is een soort gebed of mantra dat ervoor zorgt dat jij jouw dromen kunt leven. Het is zelfs een heus trademark.

Lees meer »

Dyslexie en touwtje springen

Praktisch hulpboek geschreven door Marijke van Vuure voor ouders van kinderen die lezen lastig vinden. Beweging is nodig om de hersenen en de zintuigen te stimuleren. Door te bewegen worden nieuwe zenuwbanen aangelegd en ontstaan er verbindingen tussen verschillende hersengebieden. Deze verbindingen zijn nodig voor een goede ontwikkeling en samenwerking van de hersenen.

Lees meer »

Flow en de kunst van het zakendoen

Bijzonder boek dat is geschreven door Jan Bommerez. In het begin had ik de neiging om te stoppen en het boek niet uit te lezen, maar uiteindelijk toch doorgezet en al spoedig zat ik een flow (ha, ha) en heb ik het boek met veel plezier uitgelezen. Er staan ook verschillende schrijfoefeningen in. Ikzelf heb ze niet gemaakt, maar wel de onderstaande samenvatting. Vond het oprecht een zeer interessant boek. Er worden regelmatig verwijzingen gemaakt naar Napoleon Hill met zijn boek 'Think and grow rich'.

Lees meer »