De online marketing tornado

Gepubliceerd op 18 oktober 2020 om 11:03
tornado

Een boek dat je maar weer eens laat zien hoe beïnvloedbaar mensen zijn. Het boek beschrijft een aantal tools die je kunt toepassen binnen jouw online business waardoor deze kan groeien. Ook zonder online business is het boek interessant. Het zet je aan het denken. Ik ben zelf aan het pionieren met een eigen website en heb een aantal tips uit het boek toegepast. Het boek de online marketing tornado is geschreven door Tonny Loorbach & Martijn van Tongeren.

Voor noobs en gevorderden ;-)

Een  pluspunt van dit boek is dat het makkelijk wegleest. In mijn perceptie kan iedereen de inhoud begrijpen of je nu leek bent of gestudeerd hebt. In het boek komen verschillende programma's en bedrijven aan bod. Een aantal daarvan zijn gelieerd aan de IMU. Je kunt het sluik reclame noemen, maar als je een ondernemer bent, dan heb je begrip voor de schrijf-/werkwijze. Het is eigenlijk een super slimme zet van Martijn & Tonny door dit boek tegen kostprijs aan te bieden. Hierdoor verlaag je de koop drempel en je hebt eerder een (nieuwe) klant erbij. 

Tornado in mijn portemonnee

Tijdens mijn aankoop van hun boek kreeg ik een zogenaamd 'kassakoopje' aangeboden tijdens het afrekenen. In mijn geval een aanbod om voor een paar tientjes toegang te krijgen tot de opnamen van het IMU event van 2019. Dit klonk zo verleidelijk dat ik dit gedaan heb en de one-click-upsell was een feit. Deze upsell wordt ook in het boek besproken. Wat dat betreft doen ze zelf ook hetgeen ze in het boek vertellen. Je kunt met recht spreken van ervaringsdeskundigen, die Martijn & Tonny.

Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet en het is ...

Een aantal onderwerpen die mij opvielen in hun boek waren: Zoekwoorden checklist (blz. 36 en 37), two-step opt-in (blz. 157), E-mail marketing Service Provider (ESP) IMU gebruikt MailBlue (blz.158) en unique selling point van jouw product benoemen (blz.194). Daarnaast heb ik nog een aantal losse notities gemaakt. Zoals bijvoorbeeld; Ben je een product aan het maken (e-book of e-cursus), maar je hebt hem nog niet af. Geef mensen dan de kans om via voorinschrijving het product te kopen. Schrijf je blogs? Stop dan in jouw blogs call-to-action buttons. 

De Heilige marketing Graal 

Dit boek kent de volgende 6 delen: 

  1. De bezoekersmagneet
  2. De rode loper
  3. De ultieme checkout
  4. Affiliate marketing
  5. Memberships
  6. Community Building

 

Een goede marketing is het halve werk. Dit boek kan ik je met een gerust hart aanraden. 

Liefs, Marjolein

 

P.s.: Gooi nu het roer om! Het is altijd het juiste moment.