Plezier met business

Gepubliceerd op 1 september 2023 om 16:57
Twee lachende ondernemend vrouwen

De originele titel van dit boek is 'joy of business' en is geschreven door Simone Milasas met Access Consciosness als uitgangspunt. Ze vertelt dat geld vreugde volgt en niet andersom, dus doe vooral wat je leuk vindt en waar jouw passie ligt, dan komt geld vanzelf jouw kant op.

 

Verandering

Simone zegt: "Als het niet leuk is, waarom zou je het dan doen?". Ze doet niets, omdat het moet. Ze werkt heel graag met mensen die iets doen om hun leven te creëren. Ze denkt dat ieder mens een verandering in de wereld kan creëren. Als je jezelf bent en je gewaarzijn gebruikt, kan je een verandering in de wereld creëren. Wat die verandering dan ook maar is.

 

Wat is er nog meer mogelijk?

Stel je voor wat je zou doen als je wist dat je niet kon falen.

Sta open voor de momenten van het leven. Wees niet bang om te veranderen.

Durf te ontvangen.

Ontvangen

Jouw vermogen om te ontvangen is essentieel voor het succes van je bedrijf. Bereidheid om het ontvangen van:

  • Zowel alle goede dingen, als alle slechte
  • Het mooie, het lelijke
  • Geld of juist geen (het gebrek aan) geld
  • Bewondering, waardering en geschenken
  • Informatie en andermans standpunten
  • Goedkeuring alsook kritiek en oordelen
  • Het hebben van een succesvol of juist een onsuccesvol bedrijf

 

Je moet bereidt zijn om alles, echt absoluut alles ervan te ontvangen, zonder belang te hebben bij het eindresultaat. Werkelijk ontvangen is immers diepgaand aangezien het jouw vermogen om waar te nemen, te weten en zelfs te zijn beïnvloedt. Als je niet kunt waarnemen, heb je jouw weten afgesneden. En dan meteen ook jouw bewustzijn en mogelijkheid om aanwezig te zijn, terwijl dat is wie en wat je bent. Om succesvol te zijn in business, moet je in staat zijn te ontvangen, waar te nemen, te weten en te zijn. De bereidheid om te ontvangen is de sleutel die jou in staat stelt dit te doen. Ben je bereid dankbaarheid en succes te ontvangen?

 

Ontvang jij bedankjes en uitingen van waardering die mensen je geven volledig? Ben je bereid om:

  • Dankbaarheid te ontvangen die mensen voor jou en jouw bedrijf hebben of loop je ervoor weg?
  • Roem en succes te ontvangen?

Om succesvol te zijn in het bedrijfsleven moet je bereid zijn om van iedereen geld te ontvangen, zonder oordeel.

Bereidheid

Als jouw bedrijf minder succesvol is als je zou willen, kijk dan eens naar jouw bereidheid om van alles en nog wat te ontvangen. Vraag:

  • Wat ben ik niet bereid te ontvangen? (c.q. Wat houd ik tegen?)
  • Welke energie heb ik niet willen ontvangen, die meer succes zou creëren dan ik me ooit heb voorgesteld? (c.q. Welke energie houd ik tegen)
  • Zou je bereid zijn te veranderen - en die dingen wel te ontvangen? (Het zou je wereld kunnen veranderen!)

 

Oordelen is één van de grootste obstakels voor ontvangen. Wel doen: Waarnemen en ontvangen wat voor je ligt. Oordelen >> Energie stopt. Vragen stellen >> Energie stroomt.

 

Je moet bereid zijn om alle oordelen te ontvangen. Dit betekent dat je in toelating van het oordeel moet zijn en het beschouwt als een interessant standpunt. Als je dit niet doet en je stemt in en beaamt het, of je biedt weerstand en verzet je, dan sta je het oordeel toe de stroom van alle mogelijkheden voor nu en in de toekomst te stoppen. 

Clearing proces

Van Access Consciousness werkt als volgt: 

  • Stel de vraag: Welk oordeel heb je meer echt gemaakt, dan de oneindige mogelijkheden voor jou en jouw bedrijf?
  • Dan uit je jouw bereidheid om de energie die de vraag omhoogbracht volledig te ontvangen. Evenals je bereidheid om het te vernietigen en ontcreëren. Je zegt: "Alles wat dat is, vernietig en ontcreër ik, maal een godziljoen.
  • De clearing statement verwijdert jouw beperkende standpunten, zodat je een andere mogelijkheid kunt hebben in jouw leven en jouw bedrijf. Je zegt: "Right and wrong, good and bad, POD and POC, all nine, shorts, boys and beyonds". Een uitgebreide uitleg wat deze zin betekent vind je op blz. 192 en 193 in dit boek.

Vragen

Stel ze voortdurend. Een vraag is een uitnodiging voor nieuwe mogelijkheden, nieuwe informatie en nieuwe invalshoeken.

Keuze creërt bewustzijn. Stel de vraag: "Waarheid, ....?". Bijvoorbeeld: "Waarheid, zal dit me geld opleveren?".

Voelt het licht, dan is het meestal waar. Voelt het zwaar, dan is het meestal een leugen.

 

Soms als je een vraag stelt, verschijnen dingen plotseling in het fysieke universum. Je vraagt bijvoorbeeld: "Wat is er nodig zodat .... mijn bedrijf zich verder uitbreidt?"

Stel regelmatig de vraag: "Hoe wordt het beter dan dit?".

 

Access Consciousness mantra: Alles van het leven komt naar me toe met gemak, vreugde en glorie.

Humanoïden

Er zijn twee type mensen: Mensen en humanoïden. Het verschil tussen deze twee:

Mensen doen één ding tegelijk, houden niet van werk, beoordelen anderen, willen graag een vast inkomen, denken dat ze 'hard' moeten werken voor hun geld, lijken niet geïnteresseerd iets te veranderen, willen (liever) niet veranderen en vragen niet om meer.

Humanoïden doen meerdere dingen tegelijk, houden van werk, hebben een sterke innerlijke criticus (beoordelen zichzelf), hebben een fluctuerend inkomen, zijn minder bezorgd over geld, zijn altijd op zoek naar iets anders, willen veel dingen uitproberen en doen alleen werk dat ze willen doen.

Jouw business

Stel de volgende vragen aan jouw business, project of bedrijf:

  • Wat kan ik vandaag aan jou bijdragen?
  • Wat is het volgende dat je zou willen creëren?
  • Wat zou je willen doen?
  • Waar wil je vandaag zijn?
  • Met wie zou je willen spreken?
  • Wie zou je bij jou willen betrekken?

 

Het besef dat je business een aparte entiteit is, maakt jouw leven in zaken veel gemakkelijker en plezieriger. Jij bent alleen de facilitator van jouw business. Wat je bedrijf ook is, het is niet jij. Je kunt het (energetisch) een taak geven, zoals 'genereer cashflow'. 

 

Jouw doel ligt vast, maar wat is jouw doelstelling? Een doelstelling geeft ruimte voor mogelijkheden, ruimte om energie te laten stromen, om energie voor je te laten werken. Voelt jouw doelstelling licht? Dan is deze goed.

 

Business en ondernemingen kunnen ogenblikkelijk veranderen als je bereid bent om ze te veranderen. Sterker nog, je hele leven kan ook zo snel veranderen; je hoeft er alleen maar voor open te staan dat alles mogelijk is.

 

De vier elementen om verandering in je bedrijf en je leven aan te brengen zijn vraag, eis, keuze en bijdrage. Dus je stelt een vraag, eist wat je wenst en nodig hebt, je maakt een keuze en dit alles is een bijdrage; het draagt bij aan de mogelijkheden voor jou en jouw bedrijf.

Geld

Wist je dat er meer wegen zijn waardoor geld naar je toe kan komen? Business is maar één van de wegen waardoor geld kan opduiken. Juist als je geen standpunt hebt over HOE geld naar je toe kan komen, kan het makkelijker uit andere richtingen komen.

 

Ben je bereid om veel geld te hebben? Heb je bijvoorbeeld het oordeel 'geld maakt niet gelukkig', kan je deze loslaten? Als je bijv. denkt 'het gaat niet om het geld, maar om werkplezier'. Dan sluit je het ontvangen van geld uit volgens Simone. Ben je bereid het oordeel te ontvangen dat je heel veel geld hebt? Ben je bereid dat anderen mogelijk anders naar je gaan kijken als je veel geld hebt? Of houd deze gedachte je juist tegen, omdat je niet anders wilt zijn, dan de mensen in jouw omgeving? Ben je bang vrienden te verliezen als je rijk bent? 

 

Kijk naar de doelstelling voor jouw bedrijf of project en vraag: 

  • Hoe zou het zijn als ik bereid zou zijn om ook geld te ontvangen?
  • Hoe zou het zijn als ik het geld zou vragen om te verschijnen en nog steeds mijn doelstelling zou handhaven.

 

Zeg hardop bijvoorbeeld 10x de zin 'Kan ik het geld nu krijgen aub'.

Iets om te overdenken: Heb je geld nodig voor jou of heb je geld nodig voor je lichaam? Jij, als oneindig wezen, hebt geen geld nodig. Je hebt geld wel nodig voor jouw lichaam. Om deze te kleden, voeden, verzorgen etc. 

Welke energie, ruimte en bewustzijn kunnen mijn lichaam en ik zijn, die ons in staat zouden stellen om ons eigen geld te hebben? 

 

Telkens als je geld ontvangt of een rekening betaald, stel je de volgende 2 vragen: 

  1. Wat is er nog meer mogelijk?
  2. Hoe wordt het nog beter dan dit?

Wees dankbaar als je een rekening betaald en vraag: "Wat is ervoor nodig dat dit bedrag tienvoudig bij mij terugkomt?".

 

Zet 10% van je privé-inkomsten apart en zie het bedrag op jouw rekening groeien. Wat weer aanzet tot nog meer groei. En doe dit ook voor jouw zakelijke inkomsten. Er gaat niks boven een mooie stijgende lijn. Geld groeit.

Dit geld blijft voor altijd apart staan. Het is jouw boodschap aan het universum dat jij en jouw bedrijf waarde hebben en dat je meer kunt creëren. 

Bedrijfsfinanciën

Berekening, zodat je inzichtelijk krijgt wat je elke maand nodig hebt voor jouw bedrijf:

  1. Schrijf alle zakelijke kosten op die je hebt gemaakt in de laatste 6 maanden (of in het laatste jaar). Hierbij horen ook huur, briefpapier, internetkosten, telefoon, elektriciteit, auto, etc. Al het geld dat je met jouw bedrijf hebt betaald. Of vraag je accountant om de winst- en verliesrekening.
  2. Deel dat bedrag door 6 (of 12 maanden). Dit zal je een idee geven wat de maandelijkse kosten zijn.
  3. Bij de uitkomst van punt 2 tel je 10% op voor het bedrijf.
  4. Voeg 10% toe alleen voor jou.
  5. Voeg 20% toe voor overige zaken.
  6. Je weet nu hoeveel je elke maand moet omzetten.
  7. Stel een eis voor dat bedrag.

Note: Als je je niet bewust bent van wat het kost om jouw bedrijf draaiende te houden, help je het op zeep.

 

Als bijvoorbeeld jouw accountant aangeeft dat de bedrijfskosten verlaagt moeten worden, dan is deze vraag vaak vanuit beperkt inzicht gesteld. Beter is het om open vragen te stellen, zoals: 

  • Hoe kan ik de geldstroom in het bedrijf vergroten?
  • Is er iets dat ik kan veranderen?
  • Wat zou het vergen van mij om mijn inkomen te verhogen?
  • Wat kan ik nog meer toevoegen aan mijn bedrijf?
  • Wat kan ik toevoegen aan de diensten die ik aanbied?
  • Hoeveel inkomstenstromen kan ik creëren met mijn bedrijf?
  • Welke magie kan ik vandaag in mijn bedrijf uitnodigen?

 

Zakelijk idee? Stel de vraag: Waarheid, is dit voor nu of voor de toekomst? Soms kan je goede ideeën namelijk beter uitstellen, omdat ze dan verder kunnen rijpen om nog beter te worden en een vliegende start krijgen.

Vier type mensen

Verbinders: Praten graag met iedereen (over alles), leggen verbindingen, weten met wie/wat/wanneer ze moeten praten, hebben heel veel telefoonnummers, weten wie ze moeten bellen, zijn goede verkopers en geweldig aan de telefoon.

Bewegers: Weten hoe je een bedrijf runt, zijn energiek/ambitieus/futurist, weten wat er vandaag gedaan moet zijn om het bedrijf morgen te laten groeien, zien wat nodig is en ervoor te zorgen dat het er is, lopen (veel) stappen vooruit op wat er gaande is, zorgen voor flow en een gevoel van gemak.

Creators: Zijn op zoek naar wat er mogelijk is, zijn dromers en zieners, komen met ideeën, zoeken de energie van wat er te genereren valt in het leven, zien wat er mogelijk is in business en in het leven. Note: Hebben een beweger nodig om hun idee uit te laten voeren.

Grondleggers: Combi van een verbinder, beweger en creator, zijn fantastische coördinatoren, zien alle aspecten van een bedrijf, weten wat er nodig is, werken effectief samen met anderen.

 

Welk type ben jij? Beantwoord de volgende vraag: Wat doe en ben ik het liefste binnen het bedrijf?

Personeel

Zoek je nieuwe medewerkers? Vraag om iemand die zo'n grote bijdrage is aan jouw bedrijf, dat het je stoutste dromen overtreft en die tegelijkertijd zichzelf daarmee helpt. 

Overweeg je iemand in te huren / aan te nemen? Stel de vraag: Waarheid, zal deze persoon geld opleveren voor het bedrijf, nu en/of in de toekomst? Zegt jouw intuïtie nee. Stel dan een tweede vraag: Waarheid, zal deze persoon op de één of andere manier iets toevoegen aan het bedrijf?

Waarheid is een universele wet. Als je 'waarheid' vraagt, voordat je een vraag stelt, moeten mensen je de waarheid vertellen. 

 

Wat je graag wilt weten over jouw zakenpartners of medewerkers:

  • Hebben ze een armoede mentaliteit? Nee, goed zo. 
  • Hebben zij of hun familie ooit geld gehad? Ja, goed zo. 
  • Houden ze van geld? Ja, goed zo.
  • Hebben zij het standpunt dat ze moeten vasthouden aan alle spullen in hun huis die geen nut hebben? Nee, goed zo. Tip: Maak een ritje in hun auto. Auto netjes? Goed zo.
  • Zijn ze slim en bewust? Hebben ze gevoel voor humor? Ja, goed zo.

 

Geen micro-management toepassen op jouw medewerkers, maar ze juist bekrachtigen. Laat medewerkers zelf binnen hun functie eigen prioriteiten maken. Laat ze doen wat ze het liefste doen.

 

Functioneer vanuit een positie waar je geen opdrachten geeft. Hiermee nodig je bijdragen uit en creëer je meer groeiende energieën in jouw bedrijf. Stel jouw medewerkers bijvoorbeeld de volgende vragen:

  • Wat zou jij kunnen bijdragen aan dit project?
  • Welke ideeën heb jij?
  • Hoe zou jij precies willen dat dit eruit gaat zien?
  • Wat betekent dit precies voor jou?

 

Met alleen aardig doen red je het niet. Wees zo specifiek mogelijk over wat jij wilt (verlangt of nodig hebt). Stel vragen over wat de ander kan en zal leveren.

Blijf vragen stellen, dat voorkomt teleurstellingen. Zorg dat je op 1 lijn komt, verwacht niks maar maak duidelijke afspraken.

Vermijd een confrontatie als er iets niet gaat zoals verwacht, maar vraag aan diegene: Ik ben in de war of ik begrijp dit niet. Kan je mij hiermee helpen?

 

Als je iemand een opdracht geeft hoef je deze niet te rechtvaardigen of uit te leggen. Zeg gewoon wat jij wilt dat er gedaan wordt.

 

Zoek nooit goedkeuring. Wees helder en nauwkeurig in jouw communicatie. Vertel wat je nodig hebt en krijg helderheid over wat de ander nodig heeft. Stel vragen. Wees bewust van wat zij wel of niet kunnen leveren.

Het is belangrijk dat je op jezelf vertrouwt, erkent wat je weet en vragen blijft stellen, zodat je de informatie krijgt die je nodig hebt.

Leugens

Je bent met iemand in gesprek en je hebt het idee dat diegene liegt. Stel de vraag: Is hier sprake van een leugen? Note: Je hoeft niet te weten wat de leugen is. 

Als iets vreemd aanvoelt terwijl je in gesprek bent, dan vraag je: Is het een waarheid met een leugen eraan vast? Note: Je hoeft niet uit te vinden wat de waarheid of de leugen is. 

 

Vraag om de energie van de waarheid en de leugen, en je kunt alles vernietigen en ontcreëren wat jou niet toestaat om het bewustzijn te krijgen dat je nodig hebt.

 

Wat is hier goed aan dat ik niet doorheb?

Deze vraag omzeilt het idee dat iemand of iets 'verkeerd' is, ongeacht de situatie. Niets is ooit verkeerd. Je maakt nooit echt een fout; je bent voortdurend aan het leren en je word je van steeds meer gewaar.  

Oefen

Beantwoord de vraag: Wat betekent business voor jou?

Oefen met het kiezen voor jezelf. Begin met kleine dingen. Vraag:

  • Kies ik hier iets voor iemand anders dan mezelf?
  • Waarheid, wat zou ik hier willen kiezen?
  • Waarheid, maakt deze keuze dat ik me lichter voel?

 

Hier is een levensveranderende oefening. Vraag de komende drie dagen bij elke gedachte, elk gevoel en elke emotie: Van wie is dit?

 

Werkt er iets niet (mee)? Vraag dan: Welke verborgen agenda heb ik gecreëerd die alles in stand houdt dat ik niet kan veranderen, kiezen of instellen? Geadviseerd wordt om daarna de 'clearing statement' te gebruiken, zodat je alles omkeert en er weer nieuwe mogelijkheden ontstaan. 

 

Wil je meer bijdragen aan iets? Dit kan een project van een collega zijn of de wens die een zakelijke partner heeft voor jullie bedrijf. Stel de vraag: Wat kan ik bijdragen?