Boek reviews

Het hart van NLP

Rond 2015 ben ik begonnen met een cursus NLP. Super interessant en gezellig. Al waren er ook wel momenten van tranen na het vertellen van persoonlijke trauma's en of triggers door het doen van bepaalde oefeningen. Een soort emotionele rollercoaster. Gelukkig onder zeer goede begeleiding. We zijn een keer met de hele groep naar een bijeenkomst van NVNLP geweest en ik heb toen besloten lid te worden van deze club (inmiddels niet meer).

Lees meer »

Ja-maar wat als alles lukt?

De eerste bladzijdes van het ja-maar boek van Berthold Gunster vond ik niet zo lekker lezen, maar al snel veranderde dit en heb ik het boek in een sneltreinvaart uitgelezen. Echt een tof boek. Ik heb dan ook veel notities gemaakt en natuurlijk de 'Ja-maar' test gedaan. De uitslag vind je hier. Hieronder een paar quotes uit het boek.

Lees meer »

Think and grow rich for women

Na meerdere keren iets gelezen te hebben over het boek 'Think and grow rich' van Napoleon Hill is het boek op mijn wensenlijst terecht gekomen. Bij toeval kwam ik erachter dat er een "vrouwen" versie was. Het inspireerde mij om de digitale, Engelse versie aan te schaffen. Ik heb het boek gelezen via de Kobo desktop versie. Ik ben erachter gekomen dat dit voor mij niet werkt. Ik heb er maanden over gedaan om het boek te lezen, omdat ik het liefst een "ouderwets" papieren boek lees en niet via een scherm.

Lees meer »

Verslaafd aan liefde

Dit boek was mij door twee mensen persoonlijk aangeraden. De titel vond ik zo fout. Het sprak me gewoon totaal niet aan om dit boek te gaan lezen. Per toeval kwam ik het tweedehands tegen. Ik heb het toen voor een prikkie gekocht en in mijn kast gezet. Daar heeft het echt maanden gestaan. Nu heb ik sinds begin 2021 het voornemen om de boeken in mijn kast met de minst aansprekende titel te gaan lezen of weg te doen. Zodoende ben ik het boek gaan lezen. Zonder verwachtingen.

Lees meer »

De ladder

Het boek 'de ladder' van Ben Tiggelaar heeft als subtitel; Waarom veranderen zo moeilijk is én ... welke 3 stappen wel werken. Het is een makkelijk leesbaar boek. Het ladder model bestaat uit drie treden. De onderste trede heet support, de middelste trede heet gedrag en de bovenste trede heet doel. Het is interessant om te lezen wat je nodig hebt om je doelen te bereiken. Het ladder model is zo simpel, dat je jezelf begint af te vragen waarom je het niet op alles toepast

Lees meer »

De online marketing tornado

Een boek dat je maar weer eens laat zien hoe beïnvloedbaar mensen zijn. Het boek beschrijft een aantal tools die je kunt toepassen binnen jouw online business waardoor deze kan groeien. Ook zonder online business is het boek interessant. Het zet je aan het denken. Ik ben zelf aan het pionieren met een eigen website en heb een aantal tips uit het boek toegepast. Het boek de online marketing tornado is geschreven door Tonny Loorbach & Martijn van Tongeren.

Lees meer »

Waarom de rijken alsmaar rijker worden

Wat is financiële ontwikkeling eigenlijk? Is de subtitel van het boek 'Waarom de rijken alsmaar rijker worden' geschreven door Robert T Kiyosaki aangevuld met tips en info van zijn eigen registeraccountant Tom Wheelwright. Dit is het derde boek wat ik nu gelezen heb van Kiyosaki. De helft is herhaling van zijn vorige twee boeken; Rijke pa, arme pa en Cashflow kwadrant. Van beide boeken heb ik een review geschreven.

Lees meer »

De meeste mensen deugen

Mmmm, kan dat waar zijn? Ik zie wel veel goeds om me heen, maar zeker ook veel minder leuke dingen. Soms zelfs vreselijke dingen. Kijk op het nieuws en de moed zakt in je schoenen. De wereld is ziek. Rutger Bregman weet heel veel negatieve sh*t te ontkrachten. Hij haalt allerlei onderzoeken aan die hadden bewezen dat mensen van nature wreed zijn. En wat blijkt? Er klopt geen zak van. Heel veel onderzoeken zijn gemanipuleerd, maar de negatieve uitkomsten zijn wel gebruikt om bijvoorbeeld lesmateriaal te maken of om een bepaald systeem te ontwikkelen.

Lees meer »

Supersnel slow motion

Hoe beleven wij tijd? Claudia Hammond (de schrijfster van dit boek) vertelt ons er alles over. Ik vond het een leuk boek om te lezen. Het zet je aan het denken. Hoe beleef ikzelf mijn tijd? De ene keer voelt het alsof de tijd voorbij vliegt. De andere keer alsof de tijd voorbij kruipt. Toch gaat het uiteindelijk over dezelfde tijd. Toch? Niet helemaal.... Er zijn momenten dat tijd heel anders is. Bijvoorbeeld in gevangenschap of tijdens een ongeluk. Het is een rekbaar begrip.

Lees meer »

Bankier voor de armen

Dit boek gaat over de wonderen van microkrediet voor de armen. Muhammad Yunus is een afgestudeerde econoom met het hart op de juiste plaats. In zijn geboorteland Bangladesh schrok hij van de intense armoede op bepaalde plekken. Terwijl hij doceerde aan de universiteit ging hij met studenten onderzoek doen en kwam op het idee van microkrediet. Hij startte de Grameen Bank. Een bank die voornamelijk aan arme vrouwen leent, omdat zij het gezin op 1 zetten.

Lees meer »

Your money or your life

Handen omhoog. Je geld of je leven? Vicki Robin heeft dit boek voor het eerst geschreven samen met haar partner Joe rond 1992. Nu jaren later is het boek volledig herzien en bijgewerkt (versie 2018). Dit boek is alleen in het Engels te verkrijgen. Mijn Engels is goed. Toch stonden er een hoop vreemde (ondagelijkse) woorden in. Ik heb stug doorgelezen en o.a. de 'purpose in life test' gedaan. Uitkomst: Ik ben besluiteloos of wazig wat betreft mijn 'purpose' gevoel.

Lees meer »

Cashflow kwadrant

Dit boek is een vervolg op Robert Kiyosaki's boek 'Rijke pa, arme pa'. Door het lezen van zijn vorige boek was mijn interesse gewekt om nog meer te weten willen komen. Ik wilde het geheim van de smid weten. Helaas vond ik die kennis niet in zijn eerste boek, ondanks de 351 bladzijde, 845 gram en 4cm dikte. Het geheim is niet zo spectaculair als ik had gehoopt, maar zeker de moeite waard.

Lees meer »