Boek reviews

Dyslexie en touwtje springen

Praktisch hulpboek geschreven door Marijke van Vuure voor ouders van kinderen die lezen lastig vinden. Beweging is nodig om de hersenen en de zintuigen te stimuleren. Door te bewegen worden nieuwe zenuwbanen aangelegd en ontstaan er verbindingen tussen verschillende hersengebieden. Deze verbindingen zijn nodig voor een goede ontwikkeling en samenwerking van de hersenen.

Lees meer »

Flow en de kunst van het zakendoen

Bijzonder boek dat is geschreven door Jan Bommerez. In het begin had ik de neiging om te stoppen en het boek niet uit te lezen, maar uiteindelijk toch doorgezet en al spoedig zat ik een flow (ha, ha) en heb ik het boek met veel plezier uitgelezen. Er staan ook verschillende schrijfoefeningen in. Ikzelf heb ze niet gemaakt, maar wel de onderstaande samenvatting. Vond het oprecht een zeer interessant boek. Er worden regelmatig verwijzingen gemaakt naar Napoleon Hill met zijn boek 'Think and grow rich'.

Lees meer »

Miljonair met een gewone baan

Boek 'miljonair met een gewone baan' geschreven door Oeds-Jan Postma is een makkelijk leesbaar boek met leuke quotes en veel (bespaar)tips. In dit boek beschrijft Oeds-Jan hoe hij aan zijn miljoen is gekomen en dat iedereen miljonair kan worden mits je beschikt over doorzettingsvermogen.

Lees meer »

Mindset. Verander je manier van denken om je doelen te behalen.

Dit boek kwam op mijn pad als een leestip. Ik heb het toen geleend bij de bieb en ben het meteen gaan lezen. Er zijn 2 mindsets: De statische en groeimindset. Hieronder meer uitleg. Verder staat het boek boordenvol met voorbeelden van mensen met een statische of groei mindset. Ook wordt de film Groundhog day getipt, maar deze heb ik nog niet gezien.

Lees meer »

Beziel je leven

Het boek 'beziel je leven' van Dr. Wayne Dyer gaat over manifesteren. In zijn boek deelt hij zijn negen spirituele principes om alles uit het leven te halen wat erin zit. Manifesteren is de kunst datgene tot jezelf te brengen wat al in je zit.

Lees meer »

De andere weg aka the road less travelled

Jaren geleden las ik een interview met prinses Diana en daarin werd vermeld dat zij dit boek las. Ik was meteen geïnteresseerd en heb reeds meerdere malen dit boek gelezen. Meneer M. Scott Peck is psychiater van beroep en vertelt over zijn eigen privé leven en over cliënten wiens naam hij uit privacy overwegingen veranderd heeft. Ik kan dit boek iedereen aanraden.

Lees meer »

Zero to one. Creëer de toekomst

Op de kaft van dit boek staat; Wat  iedere ondernemer kan leren van Silicon Valley. Het is geschreven door Peter Thiel samen met Blake Masters. Interessant boek, zodoende dat ik er graag een samenvatting voor maak. Laten we maar meteen beginnen, dan kan jij ontdekken wat ik heb ontdekt. Oh ja, hoofdonderwerp zijn monopolies binnen de bedrijfswereld (niet het bordspel, ha ha).

Lees meer »

The psychology of money

Dit boek heeft mijn partner in zijn boekencollectie. De titel 'the psychology of money' sprak mij aan en ondanks dat het in het Engels is geschreven ben ik er toch aan begonnen. De eerste hoofdstukken las ik snel door, maar later in het boek vond ik dat er veel moeilijke woorden werden gebruikt. Toch heb ik het boek uitgelezen en hieronder vind je dan ook mijn samenvatting.

Lees meer »

Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloed

Mijn partner had dit boek op zijn boeken bucket list staan. Toen we het eenmaal via de bieb in huis hadden ben ik het gaan lezen. De allereerste druk van dit boek is van 1936 en de versie die ik heb gelezen is van 2013. Het boek staat bol van de verhalen van mensen die een transformatie doorgaan en succesvol worden in hetgeen waarin zij voorheen in bleven vastzitten. Ondanks dat de verhalen oud zijn, zijn ze toch ook nu nog steeds relevant.

Lees meer »

Succes door een positieve instelling

Het is haast ongelooflijk, maar dit boek is geschreven in 1960 en er staan zoveel wijsheden in dat ik graag een samenvatting maak. Het boek leent zich uitstekend om meerdere malen te herlezen en de samenvatting zal waarschijnlijk niet geheel voldoen. Het is echt een boek om te hebben en te bewaren. Mijn exemplaar heb ik geleend bij de bieb, maar als ik hem een keer ergens tweedehands tegenkom, dan zal ik hem zeker kopen.

Lees meer »

De monnik die zijn Ferrari verkocht (spiritueel boek)

Dit boek zit vol wijsheden. Tijdens het lezen heb ik veel aantekeningen gemaakt. Hieronder kan je mijn aantekeningen terugvinden. Er wordt een verhaal tussen twee vrienden verteld die gaat over de 7 deugden voor een verlicht leven. De 7 deugden zijn: Bedwing je geest, volg je doel, beoefen kaizen, streef discipline na, respecteer tijd, dien anderen belangeloos en beleef het heden.

Lees meer »